Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog > Komentarze do wpisu

Obwodnica czeka na otwarcie

Jak donosz media, w perspektywie trzech tygodni powinni鄉y m鏂 ju je寮zi po nowo wybudowanym ostatnim odcinku obwodnicy p馧nocnej. Wi瘯szo軼i kierowc闚 na my郵 o tej drodze cieknie 郵inka, bo umo磧iwi znacznie szybsze przedostanie si z jednego ko鎍a miasta, na drugi.

Tunel pod ul. Celn w nocy

Budowa bytomskiej obwodnicy rozpocz窸a si jeszcze w latach 90-tych. Inwestycj podzielono na trzy etapy. Pierwszy powstawa mi璠zy 1994 a 2000 rokiem. Na nast瘼ny musieli鄉y czeka sze嗆 lat. Niestety bez ostatniego odcinka wci捫 by to produkt "obwodnicopodobny", poniewa droga wypada豉 wprost na staw Brantka i tam si urywa豉.

III odcinek obwodnicy bytomskiej

Na rozpocz璚ie budowy ostatniego etapu nie trzeba by這 ju d逝go czeka. Rok po zako鎍zeniu drugiego odcinka podpisano umow na realizacj ostatniej cz窷ci trasy. Szcz窷liwie dla miasta, uda這 si uzyska w przetargu cen znacznie ni窺z od oczekiwanej, dzi瘯i czemu - za zgod marsza趾a wojew鏚ztwa o utrzymaniu kwoty dofinansowania na tym samym poziomie - rozszerzono inwestycje o rozbudow bytomskiej cz窷ci Drogi Krajowej 88 a do granicy z Zabrzem. W ten spos鏏 trasa budowana w ramach tego projektu wyd逝篡豉 si a o po這w!

Przepust pod obwodnic

Obecnie mo積a ju je寮zi zmodernizowanym fragmentem DK88, kt鏎y nie tylko zyska now nawierzchni, ale poszerzy si o dwa pasy, co pozwoli znacznie szybciej dosta si na autostrad A4. Bytomski odcinek r騜ni si od zabrza雟kiego i gliwickiego tym, 瞠 mi璠zy pasami znajduje si bariera, uniemo磧iwiaj帷a zjechanie i zderzenie si z pojazdami jad帷ymi znad przeciwka. M.in. dzi瘯i temu ograniczenie pr璠ko軼i wynosi tu 90 km/h, a nie 70 jak na pozosta造m fragmencie.

Droga krajowa nr 88 w Bytomiu

Podstawowy odcinek III etapu obwodnicy jest ju praktycznie gotowy i czeka teraz na stosowne odbiory techniczne. W ostatniej chwili zdecydowano si jeszcze na wybudowanie brakuj帷ej 陰cznicy na w篥le z ulic Celn, ale wszystko wskazuje na to, 瞠 na otwarcie ostatniego fragmentu trasy b璠zie ju gotowa. W ten spos鏏 Bytom stanie si jednym z niewielu miast w GOP-ie, posiadaj帷ym obwodnic w pe軟ym tego s這wa znaczeniu. Teraz wreszcie b璠zie mo積a wyprowadzi ruch tranzytowy ze 字鏚mie軼ia na obrze瘸, gdzie nikomu nie b璠zie przeszkadza. Zyskaj na tym bytomianie, ale te mieszka鎍y Piekar 奸御kich i Radzionkowa, kt鏎ym ta droga znacznie u豉twi dojazd do Zabrza i Gliwic. Na pewno skorzysta na tym te Centrum Handlowe Plejada, bo obwodnica rozszerzy jego zasi璕 na dalsze miasta, co bez w徠pienia zwi瘯szy jego obroty. Nale篡 mie nadziej, 瞠 takie mo磧iwo軼i zauwa膨 te inni inwestorzy.

Tunel w ci庵u obwodnicy Bytomia

Warty zauwa瞠nia jest fakt, i nasza obwodnica jest krajobrazowo bardzo interesuj帷a. Droga prowadzi przez zielone tereny miasta, racz帷 przejezdnych i軼ie sielankowymi widokami, przecz帷 stereotypowi, jakoby 奸御k by szarobury. Wielu na pewno zaskocz konie pas帷e si nieopodal trasy, rozleg貫 陰ki i pola, du篡 staw tu przy samej drodze i inne sympatyczne obrazy. Jestem przekonany, 瞠 przejazd obwodnic sk這ni wielu ludzi spoza miasta do zmiany zdania na temat Bytomia. Obym mia racj :).

sobota, 04 sierpnia 2012, mephirek

Polecane wpisy

Komentarze
jaa-hu
2012/08/06 12:42:18
No to czekamy. Trzy tygodnie w por闚naniu z tym czasem, k鏎y ju min掖, to piku:)
-
Go嗆: Marcin, *.dz.com.pl
2012/08/10 12:42:55
Wydaje mi si, 瞠 Bytom b璠zie 鈍ietnie skomunikowany z zachodem i p馧noc teraz a duuuuuuu穎 gorzej z po逝dniem i wschodem. Powinno si pomy郵e, aby obwodnica by豉 przed逝穎na w jaki spos鏏 przez Brzeziny w kierunku Czeladzi. Ca豉 Aglomeracja potrzebuje takiej P茛NOCNEJ DT妄i
-
mephirek
2012/08/13 09:35:23
Tak p馧nocn DT-k mog豉by by trasa N-S, kt鏎 zacz窸a budowa Ruda 奸御ka. Gdyby Bytom zintegrowa z ni swoj BeCeTk, nasze miasto zyska這by szybkie po陰czenie drogowe z autostrad A4 i DT. Bez w徠pienia taka trasa znacznie zmniejszy豉by ruch na ul. Chorzowskiej i usprawni豉 dojazd do Katowic z p馧nocnych dzielnic. Niestety na razie oba miasta zbytnio nie interesuj si swoimi projektami...